Pazartesi

Ütopya..

Kalplerimiz ne tuhaf. “Onunla olabilirim” cümlesini bıkmadan usanmadan söylettirebiliyor insanlara. Ama ben biliyorum ki bu cümleyi her kuruşumuz birbirini tekrarlayan “aynı”lardan ibaret.

Gerçeklere inat yaşıyorum ben. Tipik bir ütopya insanı gibi. Öyle bir ütopya ki kimseyi içeri almıyorum. Kirlenmemiş bir dünya çünkü o. Benim gerçeklerim var sadece orada. Bir de korkularım ve yaşanamamış beklentilerim.

Gerçek bir adam olmalı. Dünyaya göre gerçek değil, bana göre gerçek. Benim dünyama göre gerçek. Dünyayı bütünüyle reddetmiş bir adam, kendi ütopyasında yaşayan bir adam. Çünkü o adam benim ütopyama girmesine rağmen o ütopyayı kirletmeyecek tek adamdır. Rahatlıkla selam verip girebilir içeri. Gıkımı da çıkaramam. Çünkü bilir onun kirlenmesini istemediğimi. Çünkü bilir bir ütopyanın nasıl da saklı ve kıymetli olduğunu. Kendi de gerçekle inatlaşan ve kendine bir ütopya yaratan biridir çünkü.

O, anlar. Hatta bir tek o anlar.
Gerçek dünyada kaybolmaktansa kendi dünyasının kralı olmuştur çünkü o da.

Tek bildiği gitmek insanların. Tozlu ayaklarıyla her gün bir düşü kirletmekti yaptıkları. Bu yüzden “sen” diyorum işte. Sen diyorum ütopik adam. Çünkü sen de bu dünyanın içinde değilsin. Sadece uzaktan izliyorsun tepkisizce. Bu yüzden daha önce duymadığım bir şey söyle istiyorum.

İmkansızlardan, koşullardan bahsetme bana. Bana kendi gerçeklerinle gel. Kalbinle gel. Aklın da ona yoldaşlık etsin sana. İnsanlar mı? Boş versene sen onları. Bilirlerse yaşatmazlar bizi, bilirsin sen de. Sessiz sessiz, usul usul gel bana.

Yanıltmasan ya beni? Üzülmesem ya bu kez? Zor olmaz bence? Soru anlamı taşımayan cümlelerime bile bilinmezlik ve bir cevap beklentisi yüklemesen ya?

Bilirsin sen çünkü. Üzülmek istemezsin sen de. Sevmek istersin sen de. Sevilmek istiyorsun sen de. Bu yüzden bilirsin beni. Kurtarırsın ve kurtulursun.

En baştan mı yanıldım yoksa? Yoksa sen de geçmişinde bir saplantı mısın hala? Daha önce duymadığım bir şey söyleyeceğine inandırmıştım kendimi. Bu inancım da ütopyamın okyanusunda boğulmasa olmaz mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder